Denis Cornea mama Alexandrei
“Am participat la prezentarea programului FTK; atunci am luat hotararea ca fiica noastra Ana Alexandra sa urmeze programul; si nu am fost deloc dezamagiti; am fost chiar f incantati;
Rodiana Guna – mama lui David – 6 ani, absolvent FTK
Totul a inceput cand am vrut sa umplem timpul liber din vacantele lui David si eram bucurosi ca gasisem o locatie aproape de casa, unde, sub supraveghere, sa se poata juca cu alti copii. Dupa prezentarea modulelor credeam ca totul este doar o joaca interactiva intre instructor si copii, dar s-a dovedit a fi un program bine structurat, bazat pe cercetari pedagogice si psihologice.
Rezultatele acestui program s-au simtit imediat in viata de zi cu zi a familiei noastre, pentru ca, asa cum aveam sa descopar, modalitatea de predare si de abordare a copiilor in cadrul modulelor FTK, au avut influenta si asupra noastra ca parinti.
Activitatile practice si experimentele din cadrul FTK l-au facut pe David un copil mult mai inventiv si creativ, dezvoltandu-i capacitatea de a gandi logic si de a gasi solutii rapide si pertinente. David a invatat sa lucreze in echipa si sa reziste impulsului de a reactiona pe baza emotiilor puternice sau a unor dorinte imediate specifice varstei.
Temele si modul de abordare i-au dezvoltat orizontul asupra lumii inconjuratoare, l-au ajutat sa-si exprime sentimentele si ideile intr-o maniera uimitoare pentru un copil de 4-5 ani. “ Si eu sunt un copil special..in felul meu…nu-i asa mami?”; “Aceste paduri ni le-au lasat mostenire stramosii nostri”; “Mami, te rog stinge lumina sa protejam natura”; “Mai am doua etape pana sa-mi ating scopul…trebuien sa fiu perseverent”.
Evolutia lui David este confirmata de educatoarele din gradinita si de comporatmentul lui in activitatile de zi cu zi.
Am dorit sa spun aceste lucruri pentru a scoate in evidenta ca cea mai buna investitie este cea in educatia copiilor. Si acest lucru este valabil atat la nivelul familiei cat si la nivelul societatii. Noi mizam pe acest lucru, faceti-o si voi.
Veronica – mama lui Bogdan
De ce am ales FTK pentru copilul meu?
Dintre toate lucrurile prezentate –la inceput- de cunostiinte legat de FTK, eu mi-am dorit copilul meu sa capete incredere in sine si sa nu aiba tracul vorbitului in public. Acest lucru ni se potrivea in acel moment, fiind mai timizi.
Primul an de FTK a mers cu drag si dorea sa mearga si “maine”. Dar…
Au fost si momente in care am fost pe punctual de a renunta (cam dupa 1 an), am inteles ca multi copii trec prin aceasta faza. Si nu a fost scurta aceasta perioada…cca 1-2 module. Nu l-am obligat sa mearga dar am incercat sa il determin prin diverse metode, recompense si explicatii sa nu renunte.
De ce a vrut sa renunte: “erau prea multe reguli” care trebuiau urmate, era “prea obosit” dupa gradinita, modulele poate “nu au fost la fel de interesante”, probabil intervenise rutina, se schimbase indrumatoarea.
Defapt in aceasta perioada am inteles ca trebuie dezvoltate alte abilitati: castigase incredere, dar acum trebuia sa devina empatic si sa-si dezvolte rabdarea, calitati care sper sa il ajute si la scoala.
Apoi a inceput sa ii placa din nou la FTK.
In perioada “grea” a noastra la FTK pot spune ca fetele FTK s-au purtat exemplar: au avut rabdare, metodele aplicate au fost constructive; au ajutat la cladirea unui comportament respectuos si matur al copilului meu.
Ma bucur din suflet ca nu am renuntat: in felul acesta copilul meu va putea sarbatori finalizarea unui proiect in viata lui. E important sa ne invatam copii sa nu renunte la primele obstacole!
Multumesc!