Studii si cercetari…

Toate studiile de neurologie si psihologie demonstreaza ca in cea mai potrivita perioada pentru invatare este cea cuprinsaintre 0 si 8 ani , perioada in care sistemul neuronal se afla in plina dezvoltare. Ne nastem cu miliarde de neuroni iar din clipa in care incepem sa fim expusi stimulilor externi ca lumina, sunetele, atingerile, creierul noastru incepe sa interconecteze toti acesti neuroni intr-o retea neuronala uriasa.

Tot studiile recente demonstreaza ca IQ-ul poate varia cu pana la 25% in functie de calitatea si cantitatea simulilor  la care creierul a fost expus in primii 7-8 ani din viata.

V-ati intrebat de ce oare unui copil ii este mult mai usor sa invete o limba straina deca unui adult? Pentru ca la aceasta varsta creierul este foarte receptiv  la stimuli lingvistici (asa cum se vede din graficul Harvard). In aceeasi maniera se intampla lucrurile si in cazul creativitatii, a gandirii critice, a abilitatilor relationale si de lucru in echipa, a comunicarii, a lidershipului dar si in cazul gandirii logice.

.

Stiind toate acestea si multe altele despre psiho-pedagogia prescolara, specialistii in educatie de la Fa sT ra cK id s  au redactat programele educationale menite sa asigure un perfect echilibru intre calitatea si cantitatea de stimuli educationali la care un copil poate fi expus fara a uita nicio clipa ca vorbim despre COPII.

.

Un studiu recent efectuat de NIOST (National Institute on Out of School Time) demonstreaza la nivel stiintific efectele benefice pe care programele Fa sT ra cK id s  le au asupra dezvoltarii intelectuale si psiho-emotionale a copiilor. Vezi rezultatele studiului aici.

Un studiu de perceptie realizat in August 2010 cu parintii copiilor din primul centru Fa sT ra cK id s  din Romania demonstreaza acelasi lucru si in plus releva calitatea relatiei ce se stabileste intre parinti si reprezentantii Fa sT ra cK id s